Ortodontik tedaviye olan İhtiyaç nasıl anlaşılır?

Dişlerde kolayca farkedilen çarpıklıkların, sıkışıklıkların, dişler arasında boşlukların bulunması, bazı dişlerin dışarıya doğru çıkıntı yapması gibi haller ortodontik tedavinin gerekliliğini gösteren durumlardır.Bunların yanında ısırma ve çiğnemede güçlükler varsa, kuvvetli ağız solunumu yapılıyorsa, parmak emme, tırnak yeme alışkalıkları mevcutsa, çene eklemlerinden sesler geliyorsa, dudak veya damak yarığı ile doğulmuşsa ya da erken süt dişi çekimi yaptırılmışsa ortodontik tedaviye dikkat etmek ve bir ortodontiste danışmak gereklidir.Yine de temel olarak çocuklarda;

a) üst diş dizisinin alt diziyi dışından kavrayıp kavramadığına,
b) alt ve üst azıların birbirini karşılayıp karşılamadığına bakmak ebeveynlere pratik olarak yardımcı olmaktadır.

Ortodontik tedavi İçin yaş aralığı nedir?

Sağlıklı dişlere, dişetlerine ve kemiklere sahip olan herkese ortodontik tedavi yapılabilmektedir.Ancak hastanın kemik yapısında bir düzensizlik olduğunda yaş önemli olmaktadır.Bununla beraber genel olarak daha erken yaşta problem bulunmuyorsa çocukların 7 yaşında muayeneye gelmeleri tavsiye edilmektedir.

Burada önemli olan, tedavi süresince düzenli olarak yüz ve çene gelişiminin takibidir.Ergenlik döneminde yüzün yapısı sürekli değiştiğinden dolayı bu dönemde yapılan ortodontik tedavide ortodontist, hastanın yüz gelişimini uygun bir şekilde etkileyebilmektedir.

Tedavi süresince kullanılan araçlar nelerdir?

Sabit ortodontik tedavide dişler, üzerlerine konan braketler, teller, bantlar, lastikler gibi araçlarla şekillendirilirler.Braketler, dolgu maddesi olan kompozitler yardımıyla dişlere yapıştırılırlar.Bunların metal, altın, plastik-porselen karışımı ya da porselen olarak çeşitli türleri bulunmaktadır.

Bazı tedavi şekillerinde de hastanın kendisinin takıp çıkartabileceği bir takım aygıtlar kullanılmaktadır.Bu tür tedaviler apareyler vasıtasıyla şekillenmektedir.Sabit ortodontik tedavi ertesinde ise hareketli aprey kullanımı, duruma gore ortodondistin takdirine kalmaktadır.

Tedavi süresi ne kadardır?

Tedavi süresi her hasta ve durum için değişiklik göstermektedir.Dişlerdeki küçük eğrilikler kolay bir şekilde düzeltilebilirken, önemli boşlukların kapatıldığı ya da çene çıkıklıklarının giderildiği durumlarda tedavi daha uzun sürmektedir.Bunun yanında tedavi süreleri, özel apareyler kullanarak kısaltılabilir.Yine de genel olarak ortodontik tedaviler iki yıl sürmektedir.

Kullanılan araçlar hastada rahatsızlığa yol açar mı?

Ortodontik tedavi sırasında kullanılan teller, ilk kez takıldıktan sonar kısa süreli olarak rahatsızlık veren bir alışma süresi olmaktadır.Özellikle ilk üç gün içinde kuvvet uygulanan dişlerde ağrı olması ve hafıf düzeyde çiğneme/ısırma fonksiyonlarını yapamama durumu doğaldır.Ancak teknolojinin ilerlemesiyle günümüzde özel alaşımlı teller ve yaylar rahatlık açısından çok geliştirilmiştir.Tellerin yanı sıra bunları tutmaya yarayan braketler de küçük, kavisli ve şeffaf tasarımlarıyla yanak, dudak, ve dilde daha az rahatsızlık yapmaktadır.Böylelikle tedavi daha rahat ve hızlı yapılmaktadır.

Ortodontik tedavinin faydaları nelerdir?

Ortodontik tedavi, dişleri olması gereken hizaya koymasının yanında ağız sağlığını da iyileştirmekte, olası diş çürümeleri, dişeti hastalıkları ve hatta diş kayıpları önlenebilmektedir.Diğer yandan daha rahat çigneme, daha az diz aşınması, ve bazı yüz ve çene ağrılarının giderilmesi de yine bu tedavinin sonuçları arasındadır.

Sorunuzu Gönderin!

Sizin de sormak istediğiniz, merak ettiğiniz bir konu varsa bana gönderip yanıt alabilirsiniz.